Fox News pays settlement to Dominion Voting Systems


After losing the 2020 presidential election to Democrat Joe Biden, former U.S. president Donald J. Trump and several of his followers claimed that Dominion Voting Systems, the company that produced many voting machines used in the election, was guilty of committing election fraud. In response, Dominion filed lawsuits against many individuals and news outlets that perpetuated these claims, including Fox News and their parent company, Fox Corporation.

After several years, March 31, 2023, it was ruled by Delaware Superior Court Judge Eric Davis that “none of the statements relating to Dominion about the 2020 election are true.” Fox Corporation stated that their statements should be viewed as “pure opinion,” but Davis denied this. Additionally, Davis ordered a trial April 17 to decide if Fox had acted with malicious intent.

However, before the trial began, Fox and Dominion came to an agreement, with Fox paying Dominion $787.5 million, almost 20% of Fox’s $4.1 billion of cash on hard. The money paid by Fox was also decided to be tax-deductible.

“We acknowledge the Court’s rulings finding certain claims about Dominion to be false. This settlement reflects Fox’s continued commitment to the highest journalistic standards,” Fox said in a statement released after the settlement was made.

Following the settlement, Fox terminated their relations with Tucker Carlson, a prominent Fox News host and one of their employees that accused Dominion of voter fraud. It’s unknown if the Dominion lawsuit played a role in this, as Carlson was also facing allegations of creating and perpetuating a misogynistic and racist workplace culture.